tisdag 31 juli 2012

"Jag vill flytta fram RFSU:s position"

Tomas Wahlström, egen företagare/tillgänglighetskonsult, RFSU Stockholm


Varför är du med som volontär för RFSU under Pride?
– Jag vill vara med och flytta fram RFSU:s position och se till att vi får många nya medlemmar. Jag har tidigare varit med i moderaternas tält, men det här är första gången för RFSU:s räkning. Jag har dock erfarenhet av att prata om frågor kring sex och funktionshinder, till exempel vid Service- och omsorgsmässan.

Vad ser du mest fram emot?
– Förutom att vara här i tältet så är jag intresserad av att följa debatterna. Den om surrogatmödraskap låter spännande. Jag är för allas möjlighet att bilda familj. Barn berikar verkligen livet!

Kommer du att delta i paraden?
– Ja, det ska jag. Förra gången gick jag med MUF. Då hade jag blåsprayat hår. Vi får se vad jag hittar på i år när jag går med RFSU.

Inga kommentarer: