fredag 17 maj 2013

"Ta chansen att tycka till!"



   

Kristina Ljungros uppmanade deltagarna att våga gå upp i talarstolen under kongressens gång.
– På den här kongressen beslutar vi tillsammans vad som är de viktigaste frågorna. När var på min första RFSU-kongress 2007, tänkte jag ”Jag åker hit, håller en layback profil och lyssnar på andra”. Men till slut tog jag mod till mig, gick upp i talarstolen och sa vad jag tyckte i min hjärtefråga. Ta chansen! Det är vi tillsammans som bestämmer vad RFSU ska tycka och tänka, sa Kristina.

Ulrika Dienstbier, ordförande för RFSU Gävleborg, hälsade alla välkomna:
– Det är jätteroligt att få förtroendet att få vara värd för den här kongressen. Det hade inte varit möjligt utan stöd från förbundet och andra lokalföreningar. Jag är glad att få se både gamla och nya ansikten. Jättevälkomna till Gävle!

Inga kommentarer: