fredag 8 maj 2009

Hoppas på en trevlig sammankomst!


Anders Karlsson, 65, nominerad till omval som styrelseledamot, har suttit i RFSU:s förbundsstyrelse i 23 år.

Vad är dina förväntningar på kongressen?
– Att det blir konstruktiva diskussioner om de viktigaste framtidsfrågorna för RFSU, om det internationella arbete bland annat. Jag tror de viktigas frågorna kommer avhandlas utanför plenum och kongresstorg. Och så hoppas jag på en trevlig sammankomst!

Vilken blir den viktigaste frågan?
– Jag hoppas på någon av framtidsfrågorna, hur RFSU ska växa och på vilket sätt.

Extrafråga: Vilken RFSU-kongress minns du bäst?
– Tveklöst den som var 2003 på Hasseludden. Många ville se en föryngring i styrelsen och jag blev nästan utröstad, hamnade på suppleantplats. Men nästa kongress fick jag nästan flest röster.

Inga kommentarer: