torsdag 31 juli 2014

Fittsafari


Bilden är från Max Görans projekt om sjungande fittor 
som visades våren 2013 på Liljevals


Skrattet klungar genom publiken när Renita Sörensdotter och Suzann Larsdotter med överdrivna rörelser visar hur skönt det kan vara att tillfredsställa sig själv genom att dra i blygdläpparna som går ända upp till Suzanns öron. Deras välkända föreläsning Fittan i teori och praktik gör att salen fylls med intresserade människor som står längst med väggarna och sitter på golvet.

Föreläsningen går igenom allt från anatomi till praktexempel på gånger det har gått fel, Suzann (fittaktivist och sexolog) berättar om gången i en telefonkiosk.
- När jag ringde till vårdcentralen för första gången och skulle beskriva var det kliade någonstans stod jag i 10 minuter och försökte komma på hur jag kunde beskriva det, jag visste inte vad det hette! Till slut sa jag att det kliade någonstans på mitten. Personerna i publiken tjuter av skratt.

Under fittsafarin går vi genom allt tillsammans med ett gäng bilder på fittor av alla möjliga slag, allt från Buck Angels fitta till piercade fittor med stora som små blygdläppar. Att se på andras fittor är bästa sättet att lära sig om sin egen fitta och en egen fittspegel är ett måste. Kolla vart urinröret sitter, nära slidan eller mer mot klitoris? Kolla även på din egen fitta när den är avslappnad och sedan när den är upphetsad för det är en stor skillnad.
- Det bästa är att fota din fitta och sedan lägga upp bilden på storbild på din TV och bara titta på den. Visa stolt upp bilderna för kompisarna, det är så mycket bättre än semesterbilderna, säger Renita (genusforskare och sexualupplysare).

Suzann berättar om hur viktigt knipövningar är då hela fittan är uppbyggd av muskler runt anus, slidan och urinröret. Genom att göra sina knipövningar kan du lära dig att klämma dig till en orgasm, men det är inte en lösning för alla. Andningen steg i lokalen vid samtalsämnet och man kunde höra hur alla knep och kom på sig själva att det var riktigt skönt att göra övningarna.
- En gång på mitt gym i Eskilstuna satt jag och gjorde benlyft i en halvmåne som också stabiliserar coren, då plötsligt kände jag hur blodet började pumpa och hur jag fick orgasm till slut, NO HANDS! Då ska jag säga er att det var bra att vara på gymmet för jag kunde bara skrika ut allt jag kände just då, berättar Suzann. Det finns också någonting som heter Coregasm, där personer faktiskt får orgasm av att jobba med just coren, fortsätter Reina.

Såklart går de igenom analen, mensen (kolla in Erotic Red), klitoris, vestibulit och mycket, mycket mer. Men i slutet handlar allt egentligen bara om att ta sig tid att lära känna sin egen kropp och att kommunicera med sina partners.
- För det finns få riktigt duktiga tankeläsare i världen och det finns inget sexigare än när personen jag ligger med säger; jag tycker om att bli smekt på höger insida av den inre blygdläppen, menar Suzann. Efter föreläsningen kom många fram och sa att om alla sexualupplysningar skulle vara så här informativa och roliga, skulle den svenska befolkningen kunna allt om sex.

Föreläsningen hålls även på engelska, fredagen den 1 augusti kl.12 i Marionetten, Pride House.

Inga kommentarer: