lördag 21 maj 2011

"Jag känner glädje och lust för RFSU:s arbete!"


















Hej Gunilla Hallonsten!

Varför vill du engagera dig i förbundsstyrelsen?
– När RFSU frågade mig om jag ville kandidera så tänkte jag så här; Jag känner en stor glädje och lust för att arbeta med RFSU! Framförallt tycker jag att RFSU:s sexualpolitiska arbete är mycket viktigt och jag vill gärna ta del och bidra till detta.

Vilka frågor vill du driva om du blir invald?
– Jag har arbetat mycket med frågor som handlar om hiv & aids, jämställdhet och könsbaserat våld i södra Afrika, utifrån ett teologiskt perspektiv. Jag ser gärna att RFSU arbetar mer med dessa frågor, men också mer normkritiskt med samlevnadsfrågorna utifrån ett internationellt perspektiv.

Text: Karin Nilsson Bild: Carolina Hemlin

Inga kommentarer: