fredag 20 maj 2011

Välkomna till kongressen!


Kongresshallen har nu fyllts av förväntansfulla deltagare, sorlet tystnar och RFSU:s avgående förbundsordförande Lena Lennerhed kliver upp på scen. Lena inleder med stil och dessutom på rim.

"Vänner, RFSUare! Äntligen är vi här
på Gotland och i Visby för att diskutera sex och begär
Liksom tala om vår viktiga sexualpolitik
som ibland väcker kritik och erotikpanik".

De kallar oss elitister
Några säger extremister
Men jag säger att sex är politik
Jag samlar mina RFSU-aktivister
och frågar: var är min…??"

- MINISTER! fyller åhörarna på med.
Under sitt tal får Lena med sig hela publiken som hjälper till att fylla på rimmen i kör. Hon fortsätter;

"Denna kongress, den blir min sista
Ska jag lämna lätt, eller kommer hjärtat att brista?
Vi får se hur det går men ett är sant
På något sätt är jag och förblir en … sex-tant!

Så må alla backlashare skälva
För härmed öppnar RFSUs kongress år … 2011"

Varma applåder dundrar loss i hallen och kongressen har nu officiellt börjat!

Text: Karin Nilsson

Inga kommentarer: